Cliëntenraad

De cliëntenraad van RAV Fryslân bestaat uit vijf enthousiaste en betrokken leden. Samen behartigen zij de gemeenschappelijke belangen van alle (toekomstige) cliënten van een Regionale Ambulancevoorziening en geven zij advies over de kwaliteit van de zorg en dienstverlening.

Patiënt is ons uitgangspunt

Behalve dat een cliëntenraad een wettelijke verplichting is, vindt RAV Fryslân het ook heel belangrijk dat de cliëntenraad er is. Hierdoor kunnen wij samen scherp blijven op het leveren van de beste zorg aan onze patiënten.

De cliëntenraad heeft de volgende functies/taken

  • De raad is tolk: spreekbuis van patiënten. Om goed te kunnen werken, moet de cliëntenraad weten wat patiënten belangrijk vinden en hoe zij onze zorg- en dienstverlening ervaren. Contacten leggen en onderhouden met de achterban is daarom een belangrijke taak;
  • De raad is adviseur: vanuit het perspectief van de patient (en zijn/haar naasten) wordt gevraagd en ongevraagd geadviseerd, met als doel de kwaliteit van zorg- en dienstverlening te verbeteren;
  • De raad is bewaker: bewaakt de rechten van patiënten en behartigt de gemeenschappelijke belangen. Daarom is er regelmatig overleg met de directeur/bestuurder over het beleid van de organisatie en actuele thema’s.

Heeft u vragen of wilt u meer weten over de cliëntenraad? Neem gerust contact met de cliëntenraad via het contactformulier.